Pár důvodů, proč mít nebo nemít blog
Máte chuť rozjet si vlastní blog a ještě než se do toho pustíte, snažíte se si to sami konstruktivně zkritizovat? Nebo podpořit? Nemusíte na to být sami. Zkusíme vám s tím rozhodnutím trošku pomoci.
Po „blogové revoluci“, která před osmi lety odstartovala vlnu zakládání internetových deníčků, přichází období temna. Množství firemních blogů v roce 2012 kleslo meziročně o čtvrtinu a nové nepřibývají tak závratnou rychlostí. A vy stojíte před otázkou: „Založit nebo nezaložit?“.
Má cenu ještě nějaký ten firemní blog zakládat? Není to ztráta času? Ukážeme vám teď některá pro i proti, abyste se mohli lépe rozhodnout.
Po „blogové revoluci“, která před osmi lety odstartovala vlnu zakládání internetových deníčků, přichází období temna. Množství firemních blogů v roce 2012 kleslo meziročně o čtvrtinu a nové nepřibývají tak závratnou rychlostí. A vy stojíte před otázkou: „Založit nebo nezaložit?“.
Má cenu ještě nějaký ten firemní blog zakládat? Není to ztráta času? Ukážeme vám teď některá pro i proti, abyste se mohli lépe rozhodnout.
Blog? No, ovšem!
Tak zaprvé. Blog s kvalitními texty je dalším způsobem, jak pomoci lepší pozici vašeho webu ve výsledcích vyhledávání (SEO). Pokud máte nějaký zajímavý obsah, o kterém se můžete rozepsat, vytvořili jste si seznam klíčových slov, pusťte se do toho! Google a Seznam vaši píli ocení a na web si nalákáte více návštěvníků. Konec konců, zajímavý a kvalitní obsah ocení i samotní čtenáři, kteří se budou vracet.
Zadruhé. Lepší ekonomická čísla. Až 60 % firem, které si vedou vlastní blog se zajímavým a kvalitním obsahem, získávají více zákazníků a daří se jim s nimi lépe budovat dobré vztahy. Jasně. Pokud je celý koncept dobře promyšlený a blog se nenechává jen tak ležet na webu – chce to na články odkazovat, chlubit se, posílat novinky mailem – zákazníci a návštěvníci pak budou mít pocit, že je o ně postaráno a důvěra poroste.
Zatřetí. Obsah blogu působí dlouho, opravdu dlouho. Jednou vydaný článek může návštěvníky lákat stejně dobře dnes i zítra nebo za tři roky. Není to tedy jen plácnutí do vody, ale nástroj s dlouhotrvajícím efektem.
Začtvrté. Mohou si vás všimnout i média nebo sdílet fanoušci. Opravu výživný obsah se tak může šířit sám a vy si budete mnout ruce a sledovat rostoucí návštěvnost webu.
Zadruhé. Lepší ekonomická čísla. Až 60 % firem, které si vedou vlastní blog se zajímavým a kvalitním obsahem, získávají více zákazníků a daří se jim s nimi lépe budovat dobré vztahy. Jasně. Pokud je celý koncept dobře promyšlený a blog se nenechává jen tak ležet na webu – chce to na články odkazovat, chlubit se, posílat novinky mailem – zákazníci a návštěvníci pak budou mít pocit, že je o ně postaráno a důvěra poroste.
Zatřetí. Obsah blogu působí dlouho, opravdu dlouho. Jednou vydaný článek může návštěvníky lákat stejně dobře dnes i zítra nebo za tři roky. Není to tedy jen plácnutí do vody, ale nástroj s dlouhotrvajícím efektem.
Začtvrté. Mohou si vás všimnout i média nebo sdílet fanoušci. Opravu výživný obsah se tak může šířit sám a vy si budete mnout ruce a sledovat rostoucí návštěvnost webu.
Necháme to jiným.
I tak to může dopadnout a nemusí to být vůbec špatně.
Pokud prostě děláte monotónní práci nebo se nemáte s čím pochlubit, nemá moc smysl do blogu investovat jakoukoliv energii. Stálo by vás to zbytečné úsilí, trápení a čas, který byste mohli věnovat třeba tomu, že si uděláte pořádek v objednávkách.
Pokud vaše cílovka nechodí na internet. Živíte se tradičním řemeslem, děláte svoji práci skvěle, ale neměli byste pro koho psát, je rozhodnuto. Blog nechte jiným.
Nevíte, o čem psát a co na blog dát a jen chcete dohnat ostatní, protože už svůj blog mají? Inu, nezbývá než si raději nechat zajít chuť. K ničemu by to stejně nevedlo.
A poslední. Na blog si musíte sem tam udělat chvíli čas. Nejhorší blogy jsou totiž ty, které zejí prázdnotou, a poslední příspěvek je už rok starý. Na čtenáře to pak může působit jako oschlé uzeniny u řezníka… to je lepší blog raději „zaříznout“.
Dostali jste se až sem a po vlastní konstruktivní kritice jste stále přesvědčeni, že to má smysl? Tak to je paráda, protože právě teď jste si otevřeli další možnost, jak si pomoct v prodejích.
Teď tedy chvíli vyčkejte a v příštím článku vám povíme a názorně ukážeme, co by takový správný blog měl mít a naopak, co můžete vypustit.
Pokud prostě děláte monotónní práci nebo se nemáte s čím pochlubit, nemá moc smysl do blogu investovat jakoukoliv energii. Stálo by vás to zbytečné úsilí, trápení a čas, který byste mohli věnovat třeba tomu, že si uděláte pořádek v objednávkách.
Pokud vaše cílovka nechodí na internet. Živíte se tradičním řemeslem, děláte svoji práci skvěle, ale neměli byste pro koho psát, je rozhodnuto. Blog nechte jiným.
Nevíte, o čem psát a co na blog dát a jen chcete dohnat ostatní, protože už svůj blog mají? Inu, nezbývá než si raději nechat zajít chuť. K ničemu by to stejně nevedlo.
A poslední. Na blog si musíte sem tam udělat chvíli čas. Nejhorší blogy jsou totiž ty, které zejí prázdnotou, a poslední příspěvek je už rok starý. Na čtenáře to pak může působit jako oschlé uzeniny u řezníka… to je lepší blog raději „zaříznout“.
Dostali jste se až sem a po vlastní konstruktivní kritice jste stále přesvědčeni, že to má smysl? Tak to je paráda, protože právě teď jste si otevřeli další možnost, jak si pomoct v prodejích.
Teď tedy chvíli vyčkejte a v příštím článku vám povíme a názorně ukážeme, co by takový správný blog měl mít a naopak, co můžete vypustit.
Newsletter
Zůstaňme spolu v kontaktu
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.