Jak sepsat email, který projde SPAM filtry?



Zjistili jste, že vaše emaily padají adresátům do spamu, ale ne a ne přijít na to, proč to tak je? Inu, může to způsobovat mnoho faktorů. Obecně je ale možné je rozdělit do dvou kategorií: ty faktory, které můžete ovlivnit bez znalosti technikálií a faktory, které vyžadují technické úpravy rozesílky.
Podíváme se na to, jak rychle vylepšit reputaci vytvářených emailů, aniž byste museli mít povědomí, jak rozesílky fungují:

1. Vyhýbejte se pochybným slovům, které dráždí SPAM filtry. Myslíme tím taková ta „profláknutá“ jako: akce, sleva, koupit, zdarma, sex a cokoliv dalšího dosti pochybného charakteru.

2. Důležitá je i velikost písma a barva. Pokud jsou totiž v emailu nějaké nápisy s výrazně větším fontem (nad 50px), i tehdy SPAM filtry zpozorní a sníží důvěryhodnost vašeho emailu. Nevhodné je také, aby se barva písma shodovala s pozadím emailu. Zkuste se i vyhnout velkým písmenům v předmětech emailů psaných tzv. CAPSLOCKEM).

3. Poměr obrázků vůči textu mailu. Pokud totiž hraje do karet jednomu z těchto dvou, může to naznačovat, že něco není v pořádku.

4. Udržujte svoji databázi aktuální a „zdravou“, tedy bez nefunkčních nebo odhlášených emailů. Pokud by se totiž stalo, že budete rozesílat i na odhlášené kontakty nebo adresy, které neexistují, prudce to zhorší rating vašeho emailingu.

5. Rozesílejte s rozvahou a ne každou chvilku. Přílišné množství rozesílaných emailů je totiž stále nejčastějším důvodem, proč se lidé z rozesílky odhlašují.

6. Máte personalizovaný obsah? Pokud totiž budete svým adresátům zasílat obsah, který je v minulosti zajímal, máte větší šanci, že vás budou adresáti rádi „číst“ a z rozesílky se odhlašovat nebudou.

7. Kvalitní kontakty, které jste si sami posbírali. O tom jsme si povídali v minulém článku, všechny kontakty byste měli mít z vlastní databáze, kterou jste si poctivě vytvořili a která obsahuje jen relevantní kontakty.

Vysoká doručitelnost ale závisí i na mnohých technických nastaveních jako je ověřování SPF a DKIM a podobně. A jak na to, si povíme zase někdy příště.






Newsletter

Zůstaňme spolu v kontaktu



Vytvořila společnost