Bez pořádné landing page ani ránu



Landing page neboli doslova přistávací stránka. Místo, kam přivedete Vaše zákazníky z online reklamy. Chtělo by se říct: „No, dobře, tak je můžeme vodit přímo do nabídky všech služeb/produktů. A je vystaráno.“ Výhodou landing page je ovšem maximální optimalizace právě na to klíčové slovo/frázi reklamy, ze které návštěvník přišel. Takže mu nabídnete přesně to, kvůli čemu přišel. Landing page je vlastně taková druhá hlavní stránka. Musí udělat dojem.

Ale dost teorie, té jsme měli ve škole všichni až nad hlavu. :)

Stránka s jasným cílem

A tím je konverze. Alfa a omega všeho. A taková správná landing page by měla být sice designovým skvostem ale stále maximálně jednoduchá, aby návštěvníka nerozptylovala a směřovala k tomu jedinému cíli – nákupu, registraci, „whatever“. Takže, vážení, žádné hromady textu nebo grafiky. Tady je inspirace.
obrázek stránky

Volání do akce

Neboli tzv. call-to-action prvky, o kterých jsem Vám povídal v minulém příspěvku. Ty jsou totiž na landing page webu mimořádně důležité a bohužel opomíjené. Hlavní zásada je, že náš call-to-action prvek musí návštěvníkovi říct, co má udělat: „Zaregistrovat, Koupit, …“. Jasně a výstižně. Určitě ne něco jako: „Nový newsletter každý týden“. Za prvé se Vám to nevleze do nějakého normálně vypadajícího tlačítka a za druhé na to nikdo neklikne. Věřte mi. Druhá hlavní zásada je, že je třeba, aby byl call-to-action prvek vidět. Ideální je tak dát výzvu do tlačítka, které graficky vyčnívá. A ještě jedna zásada. Já vím - už jsou tři -, ale tahle je taky dost důležitá. Takových tlačítek nemůže být na webové stránce příliš. Mohlo by to vést k rozhodovací paralýze a návštěvník by si pak nevybral a raději by odešel. Představte si, jak stojíte před regálem s opravdu velkým množstvím bot... A teď, které si vyberete? Ha.

Konvertuji, nerušit

Jak jste viděli nahoře. V jednoduchosti je síla a konverze. Krom jednoduchosti a elegance by ale měla být ta pravá landing page promyšlená i z hlediska pořadí a rozložení obsahu. Tomu se někdy trefně říká eyeflow. Klíč je v tom, jak seřadit prvky a obsah, aby nerušil pozornost návštěvníka a postupně a logicky ho konvertoval a na konci nabídnul ono magické tlačítko. Ideální je začít trefným nadpisem, který jasně komunikuje výhodu. Přihodíme fajn perex a grafiku pro příjemný pocit a občas využijeme nějakou tu šipku. Ta pomůže s udržením směru čtení. V hlavní roli tu pak ještě musíme obsadit zajímavý text, který návštěvníka provede celou stránkou až na konec. A hotovo, landing page uvařena.
Obrázek stránky
Vidíte v tom ten proces? A v každé části konverzní tlačítko „Get startarted“? To je ono.

Pár vychytávek na konec

Ty si můžete vyzkoušet hned nebo je jen promyslet a nasadit až později.

Vychytávka první. „Omezení množství zboží“ reprezentované odpočitávadlem je stále fungující trik, který nejisté návštěvníky přiměje rychleji se rozhodnout a pořídit časově omezenou nabídku.

Vychytávka druhá. Důvěra je víc než jen slovo. Dejte svým potenciálním zákazníkům možnost vyzkoušet si váš produkt. Těm nerozhodnutým, kteří neví, zda vaši službu/produkt využijí, jak chějí to pomůže v rozhodnutí. Minimálně tak získáte kontakt a mailovou adresu. A to se počítá, ne?

Tak co? Budete předělávat svoje landing pages?Jak jste viděli nahoře, v jednoduchosti je síla a konverze. Krom jednoduchosti a elegance by ale měla být ta pravá landing page promyšlená i z hlediska pořadí a rozložení obsahu. Tomu se někdy trefně říká eyeflow. Klíč je v tom, jak seřadit prvky a obsah, aby nerušil pozornost návštěvníka a postupně a logicky ho konvertoval a na konci nabídnul ono magické tlačítko. Ideální je začít trefným nadpisem, který jasně komunikuje výhodu. Přihodíme fajn perex a grafiku pro příjemný pocit a občas využijeme nějakou tu šipku. Ta pomůže s udržením směru čtení. V hlavní roli tu pak ještě musíme obsadit zajímavý text, který návštěvníka provede celou stránkou až na konec. A hotovo, landing page uvařena.






Newsletter

Zůstaňme spolu v kontaktu



Vytvořila společnost